Friday, July 31, 2009

Syukur...

salam..good morning all...

apa kbr??...sihat ker??rasa bersyukur sgt...byk benda baik dh berlaku sepanjang minggu lepas n minggu nih...terlalu byk..syukur sgt pada Illahi...kerana dgn kuasa Dia...aku masih bernafas n masih dpt mengecap kebahagiaan yg di beri..amin...

weekend last week..dpt hadiri satu seminar kt The Mines...mmg best...tp d sebalik best tu...tersirat mcm2 citer..mcm2 dugaan..mlm sebelum nk g seminar tu..dh la blk agak lewat..dlm kul 3++ br sampe umah..tp best mlm tu..kuar dgn kwn2 baik ku...empunya entry MY LIFE n kekasih hatinya...huhuhuh...thnx guys...pas tu masa nk sampe umah..kena hujan...sejuk...trus manD...n tido..pas tu kul 5.30 dh terjaga..bygkan tido dlm 1 jam lebih jer...punya la semangat nk g seminar...tido pun x menentu...igtkan nk gerak awal la...sbb tmpt seminar tu pun x tahu sgt...br jer pas manD...tetiba..dugaan sampe..hujan yg lebat mencurah2 dr langit...dh la br pas manD + hujan kt luar = sejuk yg amat sgt...time tu..mata pun dh jd berat la...nk tidor balik jer rasanya...huhuhuh....tp terigtkan baju n suar blom gosok lg..so, niat nk tido d batalkan...

kul 6.30am br la hujan benti...dekat sejam hujan pg tu...n confirmnyer, kat luar nnt mmg akan sejuk tahap dewa la...huhuhu..6.45am br la gerak dr umah g The Mines, Sri Kembangan...igtkan hujan dh benti...alih2, br setengah jln..hujan lebat balik..huhuhuhu...hbs basah pg tu..dh la x der tmpt nk berteduh...redah jer...tp apa2 pun..semangat tuk hadiri seminar tu mmg tinggi...walau apa pun rintangan..sanggup jer den gagahi...hehehe..sampe jer The Mines tu...aku igtkan aku la yg paling awal..tgk2..dh sesak...adeh...naik jer kt lobby tmpt pendaftaran seminar...mak ai...rame giler yg dh sampe...huhuhu...agak penuh la ruang kt lobby tu...huhuhu...mcm2 la aku belajar dr seminar sehari tu...potensi diri..nk cr kejayaan mcm mana...rumusannya..seminar u mmg paling best arr...x pernah hadiri lg seminar yg mcm tu...n for ur info, seminar tu d hadiri lebih dr 5000 org...rame giler...bygkan la cam ner keadaan n suasana t The Mines tu cam ner...

apa2 pun...aku nk berterima kasih sgt pada seseorg yg mana tlh byk membantu n memberi galakan pada aku tuk menghadiri seminar nih...Zulfadwa..thnx so much..tanpa zul..sham x tahu la cam ner idup pas nih...dgn usaha zul..sham rasa skg ni hiudp lebih bermakna...leh nmpk apa yg kita leh wat...

pas seminar tu, dlm ari selasa..aku d panggil ker tmpt interview ari tu yg aku g...n syukur sekali lg...aku d terima keje kt c2..yg bestnyer...drg mengalu2kan aku lebih awal dr apa yg drg ckp sebelum nih...maksudnya..aku akan mula bertugas semula by next monday...kalo x 1st September..syukur sgt..pas 2 tgk dgn salary yg drg kasi...aku lg la bersyukur...impian aku dh termakbul...trima kasih ALLAH..Engkau tlh meberikan aku rezeki yg x terhingga...amin...

pas 2, segala urusan mengenai keje baru ni kan...mmg berjalan dgn lancar..x der sangkut2...senang sgt...mcm benda tu dpn mata jer..walaupun kena g sana..kena g sini..medical check up x rame org...g wat x-ray kt ampang putri pun x rame org...semuanya kejap jer..sebelum tghari pun dh siap...

n also thnx to MY LIFE owner coz sanggup wat entry tuk aku kt blog dier..ko mmg sorunk kwn yg sgt2 baik...aku akan kenang jasa ko sampe aku mati..aku xkan lupakan ko..itu janji aku...

4 comments:

Faizal Husin said...

tak perlu berjanji.....tak ada apa yang aku harap kan just berkawan lah dengan ikhlas

Indah Cuma Seketika.... said...

tahniah....jangan lupa buat acara doa selamat....kecil kecilan juga ok tu...

sham said...

insya' allah...aku akan lakukan yg terabiak tuk semua...thnx to indah cuma sekitika..n MY LIFE...

PrinZe FaiRie said...

Alhamdulillah,sham. Insya'allah kita mengharapkan sesuatu yang halal dari-NYA, pasti akan diperkenankan. Cume cepat or lambat jer bergantung pada usaha n tawakal kita pada Allah. Sekarang dah ade kehidupan yang stabil n baik, so, fit nak sham jangan sedih2 lagi. Kami ade n sham sentiasa menjadi teman baik dan sahabat kami selama-lamanya. Insya'allah...
Nak rasa gaji pertama ni..biler? nak kena nih...hehehe...