Friday, July 10, 2009

Kisah ku....

tingginyer....

salam...hi all...lama dah agakanya x update something kan...rindu sgt nk update...tp mood x der la...byk sgt benda yg berlaku lately...huhuhuhu...

first yg berlaku - (kuar dr tajuk skit yer) - mmb baik aku Ejoi a.k.a Orlando 69 (myspace)...dh pergi mengadap Illahi buat selama-lamanya...berita ni pun aku dpt tau selepas dua bulan arwah meninggal dunia...selama dua bulan tu...jenuh gak lew aku mencari arwah...menelefonnyer tiap2 hari..tp x berjawab..last2 aku call operator ckp not in service dh nombor arwah..tu yg amik keputusan tuk melawat mulanya kt umah kakak arwah kt cheras..last2 biler dh g sana..dapat lak berita nih...trus terduduk jap...rasa menyesal menyelubungi diri sbb masa last jumpa arwah masa bulan 2 ari tu..x sempat n x teringat pun nk amik nombor phone ayah arwah..kalo x, may b sempat kot melawat arwah sebelum dia meninggal dunia...

tp x per lah...arwah pun dh x der..so, kita sesama la mendoakan agar arwah d cucuri rahmat dan d tempatkan d kalangan org2 yg beriman..AMIN..( dirimu akan sentiasa ku kenang Ejoi... )

moga engkau d rahmati n d limpahi rahmat-Nya dan d tempatkan d sisi org2 yg beriman...

second - berita gembira skit...pas ni aku akan jg pengajar lak...insya' allah next week kot...ajar bebudak skolah menengah...kena ajar matematik form 1 n 2...gembiranya...at least pas ni aku x yah la nk redah jln yg sesak jer tu..sbbnyer..skolah tu belakang umah ni jer...kalo berjalan 5 minit jer...hehehehe...syukur...dpt gak lew berjasa tuk anak bangsa sendiri kan...

third - ni ttg last weeknyer activity...activity bersama family tercinta...actually...last week aku balik kampung dgn family aku n family pakcik2 aku...kiranya 3 family la semuanya...balik tuk mengutip hasil yg sdg mekar d atas pokok...hehehe...pungut rambutan...ada la kt 15 batang pokok rambutan kt halaman umah arwah datuk n nenek aku nih...punya la byk...sampe termongeh aku d buatnya mengerjakan pokok2 yg tgh melebat tu...

ni baru sikit...ada lg melambak kt tmpt lain...

rambutan yg tengah mekar membuah d atas pokok...huhuhu..

by the way...kampung halaman aku ni x jauh mana pun dr umah aku kt n9 nih...ala lebih kurang sejam jer...kuar exit simpang empat...pas tu trus menghala ke brisu...hehehe...mana lg kalo bukan kt melaka...negeri bersejarah...kiranya aku ni cucu-cicit pahlawan terbilang lew...hehehehe(perasan lak aku nih kejap)...

k lah guys...dh tghari nih..nk mandi2..n siap2 nk g solat Jumaat...so, c u again...bye...





No comments: