Wednesday, June 10, 2009

Jom Main..

Jom Main Layang-Layang...

huhuhuhuhu...dh lama dh x main layang-layang nih..seingat aku kan..aku last main layang-layang ni masa umur aku 12 thn..masa darjah 6 tu wok...(tetiba ikut Aril AF7 lak...hehehhee)

skg ni tgh musin org suka men layang-layang...kemana saja aku g, nmpk jer ada ruang kosong yang agak luas, jauh dr rumah org, jauh dr tiang2 elektrik n jauh dr mengganggu ketenteraman awam..ader la nmpk layang-layang akan terbang tinggi di udara..sampe leh leka aku tgk layang-layang ni terbang tinggi2..huhuhu...


terbang la tinggi-tinggi yer layang-layang.....

dh la kat kawasan tmpt aku tinggal ni byk ruang2 kosong ala2 padang lew...pasti berkumpul org...dulu masa mula2 sekali..aku igtkan ada org accident ker tepi jalan...coz nmpk byk kete melambak tepi jalan..alih2 bila pandang atas jer...(mcm dlm pic kt atas tu kan)br la perasan...drg tgh men layang-layang...


keindahan susana men layang-layang....(tarik...lepas..tarik..lepas...)

hidup kita ni pun mcm layang-layang gak..kejap kita ni d tarik ke bawah..kejap kita ni di lepaskan kt atas...bila dh sampe kt atas tu...kita leh lupa lak bile masa kita kt bawah..tu la manusia...sbb tu la layang-layang ni kena ada org yg kawal...kalo x...hilang mcm tu jer di tiup angin...huhuhu...

sama la juga dgn penjual layang-layang dgn hidup kita nih...biler musim main layang-layang..punya la laku...hbs di jualnyer...kita bila di perlukan...sampe x menang tangan...kejap ke sana..kejap ke sini...kejap boss panggil..kejap kawan panggil...tp biler dh nk hbs musim or mmg dh bukan musim org men layang-layang...org pandang pun x kt penjual layang-layang tu...kesian kt dier kan...kita pun akan jd cm tu gak..biler masanya sampe..bila org dh x perlukan kita..tgk pun x...jng katakan tgk..kerling sikit pun x...kalo leh wat mcm kita ni x wujud jer...huhuhuh...



pelbagai jenis..pelbagai warna..pelbagai bentuk..pelbagai karektor...pilih mana satu kesukaan anda...

itu lah persamaan kita dgn layang-layang...so pepandai la pk yer..mana baik..mana buruknyer...hhuuhuhhu...hargai apa yg anda ada sekarang nih..

2 comments:

pantheraboy said...

jom.....aku pun dah lama tak main layang2 boleh hilang tnsion.....

sham said...

huhuhu..sanggup ker dtg sini semata2 nk men layang2??