Tuesday, November 10, 2009

Dimiliki & Memiliki


Salam...

Hi guys...wazz up??apa ek nk coret ari nih...hah...DIMILIKI and MEMILIKI...apa pendapat korunk semua la ttg perkataan tersebut??bg aku ada citer d sebalik perkataan nih...

Ni actually citer ttg sahabt baik aku la..dia ni dh lama men'solo'kan diri dier...dh byk kali la dier ni try to be with somebody, tp asyik x menjadi..x melekat...rame gak kenalan shabat aku nih..biler dier nk jer kt somebody tu...org tu lak jual mahal..tp biler dier x nk kan...ada lak yg nk kt shabat aku nih...rasanya dh setahun lebih sahabat aku ni men'solo'kan diri dier..aku tanya dier knp dh jarang nk jumpa semua kan...dia ckp commitment dgn keje lg bagus..tumpu pada keje...(ckp org2 yg dh frust)hehehe...

Tp nk d jadikan citer lah...1 hari tu, sahabat aku ni d pertemukan dgn sesorg yg juga sedang mencari utk dimiliki and memiliki..drg ni pun berkenalan la...semuanya bermula dr internet la..msg2 kt forum...pas tu bertukar nombor..pas tu berjangkit lak msg2 d handphone..pas tu call..tup2...dh ada yg melamar...tuk d jadikan teman hidup...hidup yg singkat ini...pening gak sahabat aku ni memikirkan cr yg terbaik...supaya x nk sakit kan mana2 pihak..al-maklum lah, rame kenalan...rame yg d adjustnyer...huhuhuh...(player ker sahabat aku nih??)

Sahabat aku ni pun call la sorunk lg mmb dier kt Selatan Tanah Air...bertanyakan pendapat...apa yg perlu dia wat tuk mslh dier nih...nk cr solution la...mmb der ni pun bg la penpadat..lebih kurang cam ni lah ayat dier.."ko accept jer dulu n then minta tempoh percubaan,time ni korunk kenal la masing2 mcm mana..kalo serasi go on..kalo x serasi, cuba cr jalan terbaik tuk settle it down..coz korunk ni br sgt berkenalan..mcm laju sgt jer nk keputusan.."


Sahabat aku pun ikut jer dgn pendapat mmb dier tu...syukur, menjadi...org yg nk dimiliki and memiliki tu pun sanggup...tp x tahu la baper lama la tempoh percubaan tu...sesama la kita doakan kebahagiaan drg ni...semoga kekal la...x mo la cerai-berai...

p/s: kalo korunk semua ada idea2 yg bernas tuk sesebuah relationship tu kan...leh lew comment yer...mana la nk tau..leh menambahkan lg knowledge masing2...yer x... :D

4 comments:

PrinZe FaiRie said...

Erm... Betul ape yang dinasihatkan member sahabat sham tu... Kalau fit pun, fit akan nasihatkan sama macam dia. Moga2 tempoh percubaan tu akan tambah eratkan lagi hubungan mereka dengan penuh kebahagiaan. Amin... Fit sentiasa mahukan yang terbaik untuk semua yang inginkan hubungan yang berkekalan selamanya...

Unknown said...

Tempoh percubaan ehh rasa tak perlu dalam soal hubungan dan perasaan tak ada percubaan .. maka jika dijodohkan bersama jodohlah jika tidak tidak lah .. percaya pada hati .. jika dia untuk kita pastinya jika tidak . tidaklah hubungan yang baik harus dibina dari dalam lagi .. percaya yajin pada diri insyallah segalanya pasti baik ..

Percubaan akan melukakan salah satu pihak .. walaupun pada awalnya setuju .. apa-apa pun biar masa menentukan .. yakin dan bina lah persaan itu sekukuhnya jika dia adalah pilhan kita ..

sham said...

tq...tq..

nnt sham inform dgn kwn sham tu yer...

saYa said...

masalah tu mcm ada sikit kaitan ngn "somebody" yg i kenal...hurmm...mcm tahu jer...ke u already share this story with me..ntah..refresh jap...nway, in relationship, memang xda percubaan..teruskan atau tamatkan..tapi jgn la break up sebab tiny miny thing..kdngg2 kite tersilap, cepat2 mtk maaf dan maafkanlah, begitu lah sebaliknya..dlm hub kan ada pahit nmanis..kdng2 kedegilan seseorg merosakkan hub, tapi bile dia tersedar, xslh kite bagi dia perluang..jgn kite lari n senyap jer..kan elok, kalau berterus terang, x pun kekal berkwn, skadar kwn jer..